loading...
پروتون یدک,فروشنده لوازم یدکی پروتون,لوازم یدکی جنتو,لوازم یدکی ایمپین
توجه!!!! توجه!!!!

با سلام خدمت مشتریان محترم پروتون یدک

شماره های تماس پروتون یدک

09213716367 و 09022233386 آقای حسنلو می باشد 


تبلیغات

مدیریت بازدید : 2514 سه شنبه 30 تیر 1394 نظرات (0)

تجربه 100 هزار كيلومتر رانندگي با پروتون جنتو – GEN 2 – برگرفته از نشريه تخصصي ماهنامه « مجله ماشين »

گر چه شركت پروتون مالزي از سال 1985 با مونتا‍ژ محصولات ميتسوبيشي ژاپن پا به عرصه خودروسازي نهاد،اما پس از خريداري لوتوس در 1996 و استفاده از اطلاعات ذي قيمت اين كمپاني بريتانيايي! با توليد مدل Impian در سال 2000 ميلادي اعلام استقلال كرد و با ارائه مدل زباي جنتو در سال 2004،تكامل و پيشرفت خيره كننده خود را به رخ جهانيان كشيد.آنچه در ادامه مي خوانيد،بر آمد تجربه 100 هزار كيلومتر رانندگي با اين خودرو در شرايط گوناگون آب و هوايي كشور است.

نوشته : دكتر رضا نژاد گشتي

با ورود اولين سري پروتون جنتو در زمستان 1385،نگارنده يك دستگاه از نوع گيربكس معمولي آن را در شمال كشور خريداري كردم.خودرويي كه در شرايط آب و هوايي مشابه با كشور سازنده خود قرار داشت و بعد از حضور در هوايي شرجي و حتي دماي مثبت 40 درجه سانتي گراد شمال،پس از مدتي با سفر به همدان،دماي منهاي 25 درجه سانتي گراد را نيز تجربه كرد.

با اينكه هر 10 هزار كيلومتر يك بار ، جهت انجام سرويس هاي دوره اي به نمايندگي مراجعه مي كنم و تا كنون،هيچ قطعه اي نياز به تعويض پيدا نكرده است.البته لنت هاي جلو (فابريك فرانسوي)آن به علت حساسيت شخصي در كيلومتر 45 هزار و لنت هاي عقب نيز در كيلومتر 70 هزار با نمونه ژاپني و زودتر از اتمام آن تعويض شدند.همچنين با نظر كارشناس نمايندگي،تسمه تايمينگ در كيلومتر 90 هزار با نمونه فابريك جايگزين شد.

كيفيت ادوات به كار رفته در ساخت كابين پس از 100 هزار كيلومتر كماكان مطلوب است.البته جنس داشبورد چندان با كيفيت نيست ولي همچنان بي صداست!رنگ پريدگي در سردنده و اهرم ترمز پارك،نشان از كيفيت نامطلوب اين قطعات دارد.سيستم تعليق اگر چه اندكي خشك عمل مي كند اما مستحكم بوده و بدون تغيير باقي مانده است.سفر با جنتو به شهر هايي نظير تهران،قم ، مشهد،اصفهان،اراك و همدان،اين ببر مالزيايي را به سان فولاد آب ديده كرده است!

شتابگيري خودرو مناسب بوده و همانند روزهاي اول مناسب به نظر مي رسد.پس از گذشت 7 سال،كولر از كيفيت مطلوبي برخوردار بوده و گاز آن احتياج به شار‍ژ ندارد.باتري نيز عليرغم گذشت 7 سال،نياز به تعويض پيدا نكرده و در كمال تعجب همچنان قدرتمند به كار خود ادامه مي دهد!صندلي ها راحت بوده و در مسافرت هاي طولاني اصلا خسته كننده نيستند.شكل اوليه آنها هم كامل و بي عيب مانده و احتياجي به فنر كشي ندارند.نرمي و بي صدا بودن كابين تا سرعت هاي 120 كيلومتر برساعت با توجه به ماهيت شبه اسپرت ماشين،تعجب آور است.هندلينگ مطلوب جنتو،تعادل خوب در سر پيچ ها،ارگونومي مناسب كابين و مصرف سوخت پايين،كمبودهايي نظير نداشتن سهميه سوخت،جاسيگاري و جعبه داشبورد را به خوبي جبران مي كند.

يكي از ايراد هايي كه به اين خودرو وارد است،روشن شدن چراغ چك موتور بوده كه كارشناسان نمايندگي،علت آن را پايين بودن كيفيت سوخت مصرفي مي دانند، به طوري كه اگر در 3 يا 4 نوبت از بنزين بدون سرب استفاده نشود،چراغ مربوطه روشن خواهد شد! از موارد جالب توجه در باره ي جنتو ميانگين مصرف سوخت در سفر هاي برون شهري بوده كه در كاتالوگ،معادل 5.4 ليتر به ازاي هر 100 كيلومتر پيمايش عنوان شده اما نگارنده به عدد 4.8 ليتر در 100 كيلومتر نيز رسيده ام! نكته جالب ديگر،دستيابي به سرعت 210 كيلومتر بر ساعت طي يك آزمايش و در حالي بود كه شركت پروتون،حداكثر سرعت را 195 كيلومتر بر ساعت اعلام كرده است!

در مجموع،با توجه به شاخصه هاي فني و امكانات رفاهي و پس از سپري كردن 100 هزار كيلومتر پشت فرمان مدل مورد بحث،مي توان جنتو را اتومبيلي كم استهلاك دانست كه اگر چه كيفيت برخي ادوات داخلي آن پايين بوده و انتظار مي رود به زودي دچار مشكل شود،اما باطن آن گوياي نكته ديگري است و نگارنده كه به مدت دو سال به عنوان پزشك خانواده روستا در ملاير و در جاده هاي روستايي از جنتو استفاده كردم،مشكلي با آن نداشتم.

لذت رانندگي خوب با قابليت هاي مانورپذيري مطلوب،جنتو را به عنوان گزينه اي ايده آل براي انجام كارهاي روزمره مطرح كرده و همچنين علي رغم فرم اسپرت بدنه،به لطف صندلي هاي راحت با قابليت تا شدن در رديف عقب كه به جادار بودن فضاي صندوق بار مي انجامد،براي سفرهاي برون شهري نيز مناسب است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پرتال مشتریان

      

    آمار سایت
  • کل مطالب : 213
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 94
  • آی پی امروز : 133
  • آی پی دیروز : 130
  • بازدید امروز : 1,021
  • باردید دیروز : 426
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 27
  • بازدید هفته : 4,503
  • بازدید ماه : 12,270
  • بازدید سال : 72,926
  • بازدید کلی : 940,170
  • کدهای اختصاصی

    پروتون یدک